onsdag 17. oktober 2012

Verdens verste blogger.

Ja, det er meg, verdens verste blogger. Så må nesten bare si unnskyld, og skal prøve å bli bedre, men det er ikke alltid det frister like mye å blogge når det skjer så mye men samtidig så lite hele tiden.

Får vel begynne med forrige helg! Det regnet helt fra fredag til onsdag, og iløpet av denne uken har vi hatt godt over 200 mm regn... På fredag dro vi til Fiona og så på film, og bare koste oss egentlig. Lørdag var innedag, rett og slett fordi det regnet så utrolig mye. Endte opp med å dra til Villa 8 på kvelden selv om det pøste ned, men det stoppet ikke oss, hehe. Veien hjem var ikke like morsom da, fordi jeg våknet av at vi sto stille og alle i bussen var i telefonen. Det som skjedde var at vi punkterte, og måtte derfor få noen til å komme å hente oss halvtime unna byen, kl 7 på morgenen. Ble til slutt hentet, og lover dere jeg sov godt den natten, ehe, morgenen...

Søndag dro jeg til kjæresten, og der spilte jeg kort med søstra og jentene. På kvelden dro vi til en slags samling med bål, musikk, godt stemning, og siden det er argentinere så var det selvsagt også alkohol. Var veldig koselig da, og var ikke hjemme før i 4-tiden, men det gikk bra fordi vi ikke hadde skole på mandag.



Resten av uken skjedde det vel ikke så mye. Da fredag kom dro jeg igjen til min kjære og spiste middag med familien. Lørdag begynte vi for ordentlig å forberede til søndagen, som det skulle være ''doma''. doma er det så vidt skrev om i et av de første innleggene. Det er som rodeo, men med hester. Personlig liker jeg det ikke, men hver kultur har sine tradisjoner. Søndag var det da altså doma, og hele dagen gikk til det.






















Så kommer det en liten ''fakta-bit''. I hele Argentina er fartshumpene motsatt, altså fartsdumper.

Besos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar