fredag 23. november 2012

bedre sent enn aldri!



Fredag fikk vi middagsgjester, og argentinere bruker en hver ‘’spessiel’’ anledning til å spise asado. De ble til langt på kvelden og vi koste oss med god mat, skravling og generelt god stemning. Lørdag brukte vi mesteparten av ettermiddagen til å rydde og vaske huset, men da kvelden kom var det tid for å dra ut. Vi samlet oss i huset til josefina rundt 9 for å fikse oss, og da kl ble 10 dro vi til nahuel og da vorset vi. Da var det enda mer asado på menyen og super stemning. Da kl ble 3 dro vi i mange biler mot Villa 8,Hernando, og jeg som fortsatt ikke er vandt til klokkeslettene brukte anledningen til å sove. Vi var inne på Villa 8 litt over 4 og festet (bokstavelig talt) til solen sto opp. 




Søndag gikk mesteparten av dagen til å sove, for vi var alle utslitt. Da kvelden kom dro jeg til Josefina for å overnatte der, og dette var første gang jeg overnattet hos noen her! Utrolig hvordan slike små ting kan gjøre meg så glad! Ble litt trøbbel av det da, fordi for vmor så betyr overnatting kun at jeg sover der, står opp og drar hjem igjen. Uvitende jeg ble der å spiste lunsj og dro rett på skolen derfra, for så å bli med henne hjem for å drikke te og hente tingene mine. Dere skjønner hvor dette går… Det kjipe med å være utvekslingsstudent er at du vet svært lite, og at det er veldig lett å glemme at ting som er åpenbart hjemme ikke er likt i vertslandet. MEN, de gode tingene er så absolutt i flertall!


I går, altså onsdag, organiserte sexto (3.klasse), serenato, for lærerne. Vi i 5to ble med og alle hadde på hatter, vi hadde med ballonger, gitar, handlevogn, sprayskum, og div ting for å lage lyd. Det vi gjorde var at vi gikk rundt i gatene å sang og banket på dørene til lærerne. Alle lærerne ga en form for alkoholholdig drikke som vi puttet i handlevognen, vi sa våre takk, og dro videre. Jeg dro hjem tidlig fordi jeg var utslitt, så vet ikke hva de gjorde med drikka. Hvorfor jeg var sliten er enkelt, Vi har nærmere 40 grader og må på skolen med vanvittig dårlig ventilasjon, som fører til utmattelse og en killer hodepine. 














DAGEN GLADNYHET! INGRID SOM ER I VILLA MARIA KOMMER IMORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 WIIIIII

Besos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar