mandag 6. mai 2013

1 mnd og 2 uker

Da ble det vist lenge mellom innleggene igjen. Får nesten bare si at de kommer når de kommer.
Igjen har det skjedd en del:
-Det er slutt mellom meg og kjæresten
- Jeg STORTRIVES med familien min! 

-Jeg har begynt på Telas
-Klassen min dro til Cordoba for å delta i et tv-program hvor avgangsklassene kan vinne en tur til Buenos Aires
- Det er 1 mnd og 2 uker til jeg skal hjem!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hva Telas er, så legger heller ut noen bilder som viser litt.





Vi dro på et show som heter Telemanias hvor 8 forskjellige avgangsklasser må svare på spørsmål og gjøre diverse ting. Vi kom på 3. plass, så ble ingen tur til Buenos Aires dessverre.







Avgangsklassene lager seg alltid en hettegenser de bruker gjennom året, og et flagg. Her ser dere flagget vårt, men hittil har vi ikke fått hettegenserne.




Det har gått et år og snart skal jeg tilbake til Norge, hvor alt vil være som før, men allikevel vil ingen ting være det samme. Før jeg dro leste jeg en del blogger hvor det sto litt om de blandede følelsene om å dra hjem til Norge, men jeg hadde aldri trodd de skulle være så sterke. Det føles rett og slett som jeg blir delt i to. Om kun 1 mnd og 2 uker må jeg gi klemmer og si farvel til de som før kun var navn på et ark, og som nå er mine foreldre, mine venner og en del av livet mitt, for så å komme tilbake til mine foreldre, mine venner og de som var en del av livet mitt og som igjen vil være det. En del av meg vil bli, den andre vil hjem. Det som før var ukjent og skummelt er nå kjent og godt, og det som før var kjent og trygt føles nå ukjent og skummelt ut. Vil ting være der samme som før? Er vennene jeg har mistet litt kontakten med fortsatt der for meg? Har de forandret seg? Hva har de gjort? Hvor mye har egentlig JEG forandret meg? Hvordan blir det å venne seg til det ‘’gamle’’ livet? Hvem kommer å henter meg på flyplassen?  Og ikke minst: Hvordan i H*****E skal jeg få plass til alt i kofferten??


Jeg merker hvor mye ting har forandret seg, og hvor vanskelig det er å balansere de to forskjellige verdene. Det er så vanskelig å vite at jeg må gi slipp på noe jeg har blitt så utrolig glad i! Hvor lenge kommer det til å gå før jeg begynner å savne folk her nede? Vil jeg klare å holde kontakten?

Jeg har forlatt en verden for å oppleve en annen. Det har vert ganger hvor jeg har følt meg så hjelpeløs så langt vekke fra hjemme. For å si det sånn, både jeg og Ingrid har hatt noen kjipe dager. Men for å ikke høres så trist ut må jeg si at jeg har hatt noen helt fantastiske også!!

Om kun noen uker drar jeg. Om kun noen uker må jeg pakke alle sakene mine, inkludert mine drømmer og minner, for å passe godt på dem til jeg forhåpentligvis kommer tilbake til denne verden på besøk. Om kun noen uker er jeg på Gardemoen. Om kun noen uker pakker jeg ut sakene mine og skaper nye drømmer og minner. Og på en eller annen måte vil jeg finne min plass mellom disse to verdene.

Besos! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar