onsdag 12. desember 2012

JUL!

Det er så rart at det allerede er 12. desember, og at vi har rundt 35 grader eller mer. Det eksisterer nærmest NULL julestemning og blir garantert ikke snø til jul. Nå venter jeg på pakke som mamma har sendt, som jeg vet inneholder blant annet Tre Nøtter til Askepott, og Jul i Blåfjell<3 Da blir det forhåpentlig julestemning, selv om jeg for litt siden fant Juli i Blåfjell på Youtube, hehe.



Jeg kjenner virkelig på avstanden til alle kjære og kjente der hjemme. Jul er liksom tiden der man er med venner og familie, og i år er hverken venner eller familie det samme som ifjor. Ingen ting er egentlig det samme som før. Tradisjonene er annerledes, maten er annerledes, klimaet er annerledes... Men så er det jo pga ting som dette at man er utvekslingsstudent. Nettopp for å bli kjent med alt dette, oppleve og lære om nye tradisjoner og normer. Det er helt fantastisk til tider, men så er det disse stundene hvor man egentlig vil ha gammelt og trygt. Og det er helt normal og lov.

Alt i alt så kjenner jeg på savnet, men jeg kunne aldri tenkt meg å dra hjem enda.

Besos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar