fredag 27. juli 2012

Flyturen fra helvette

(skrevet i Santiago, Chile)

Nå sitter vi i Chile, og har reist i over 1 døgn. Var veldig trist å si hade til mamma og pappa, så det ble enda flere tårer der. En fra Aspect kom å møtte oss og ga oss litt tips, flybillettene og visumpapirene våres. Både jeg og Ingrid hadde et par kilo overvekt, men slapp faktisk å betale for det! På billetten vår sto det at gaten vår var 23, så vi satt jo der å venta, men så viste deg seg at gaten hadde blitt byttet uten at vi viste det, så vi ble ropt opp på høytalerene og endte opp med å løpe, haha!

Flyturen fra Gardemoen til Paris var kort (litt over 2 timer) og veldig grei, og vi hadde akkurat tid til å spise lunch og å finne fram til gaten vår. Flyturen fra paris og hit var en heeelt annen sak! 14 timer på et fly med dårlig luft, som var iskaldt og trangt var ikke bare bare. Jeg har reist en del med fly, og har aldri blitt flysyk, men neida, denne gangen måtte jeg inn på doen å spy, og når jeg var på doen kom turbulensen... I tillegg var jeg så utrolig trøtt og oppgitt siden jeg ikke fikk sove, og alt var egentlig dritt. Det var helt umulig å sove i setene, for du kunne nesten ikke lene dem bakover, men til slutt fant jeg ut at jeg kunne sove på gulvet og da fikk ingrid sove i setene våres. Grei deal spørr du meg! Vi fant jo ut 1 time før vi skulle lande at de hodeputene kunne bøyes på så man kunne lene seg på dem, det hadde vært fint å vite 13 timer tidligere... Flymaten var overraskende bra, til å være flymat, og vi fikk teppe, pute og øyemasker, pluss høretelefoner så vi kunne se på film. Nå har vi en ventetid på ca 6 timer her i Chile, så er det 3 timer med fly til Cordoba, og da er vi ENDELIG fremme.






Dere ser det ikke så bra, men måtte fylle ut sånn deklarasjon på hva jeg hadde med i kofferten, sånn man ser på Grensevakten!


Hvis det er noen andre utvekslingsstudenter som vurderer å dra til argentina, så ikke la flyturen skremme dere. Det går over, og de 14 timene med ubehag er så absolutt vert de 11 mnd med uforglemmelige opplevelser!!!

Besos

1 kommentar:

  1. tro meg, du kommer til å savne den turen ned, når du sitter på flyet hjem igjen med alle minnene og bare vil tilbake, hehe. og sååå mange bra filmer man fikk sett :D

    SvarSlett