lørdag 28. juli 2012

Cordoba!

Trodde vi kom til å kjede oss veldig i Santiago mens vi ventet på neste fly, men da vi skulle kjøpe mat fant vi ut at lommeboken til Ingrid var stjålet! Så vi løp jo rundt for å prøve å finne den, og da gikk tiden fort skal jeg si deg. Fant den desverre ikke, men heldigvis hadde jeg med meg to bankkort i tilfelle jeg ble frastjålet et, så hun lånerdet ene:) Flyet til Cordoba varte i ca 3 timer, og jeg satt ved siden av verdens søteste personer!(Jeg og ingrid fikk ikke seter sammen) Da vi kom fram sto de fra EduQuality der med navnene våres på ark å tok oss imot. Det er bare murbygg som er gangske slitte her, også er det mange løshunder. Hotellet vi bor på er ikke akkurat et fineste, hverfall ikke badet... Men syntes på en måte det er bra, for uansett hvor vi kommer nå så er det bedre, så da blir det på en måte positivt å komme til den standeren (som er garantert lavere enn vi er vandt med i norge). Vi er to nordmenn, to finner, og 12 tyskere (tror jeg ca)




heheh, litt mye bagasje!





Vi var så trøtte da vi kom at vi skulle bare ta en powernap før middag, men vi sov jeg helt til morgenen, hehehe. Da var det opp og frokost og så spanskkurs i 5 timer.  Etter luch fikk vi en introduksjon i den argentiske kulturen og div informasjon fra EduQuality. Etter det gikk vi en tur i nabolaget, og da vi satt å tok bilder kom det en løshund bort. Så jeg klappet litt på den, og den var så søt!! Den ble sååå glad av kun litt oppmerksomhet at jeg ble helt trist :((( Så fulgte den etter oss til hotellet.





 De to bildene over så prøver de å mime Scary Movie! hahah


 Hahah, her prøver en annen å mimi Løvenes Konge


Idag er det mer eller mindre akkurat det samme, og vi har selvsagt drukket masse Mate! haha, elsker det:) Hvis du ikke vet hva mate er, så er det en slags te. Det smaker ganske bittert de første gangene, men når du blir vandt til smaken er det det beste i hele verden. Man har sånne spesielle kopper som du ser under, og alle drikker av samme kopp og samme sugerør. ( de hverken vasker eller tørker av det)




Nå skal vi inn til sentrum av Cordoba! legger ut bilder senere, og skriver et innlegg om mat om noen uker :)

Besos

1 kommentar:

  1. fine jenta <3 stakkars ingrid som mista lommeboka, hadde fått panikk! kan tenke meg det er ganske annerledes der nede.. si ifra hvis du ser noen løse Heffer!!!

    SvarSlett