tirsdag 14. august 2012

bursdag

Jeg har nå kommet inn i en slags dagelig rytme. Mandag til torsdag er det å stå opp rundt 9 eller 10, for så å spise frokost og lunsj, og snakke litt med familien. Så er det skole fra ca 1 til 7. Etter skolen er det litt mer sosialtid med familen og mat, så er det å sove. Høres kjedelig ut, ikke sant? Det er det ikke! Jeg lærer spansk hele tiden, prøver ny mat, lærer nye ting om familien og venner, og generellt opplever en helt annen kultur. Eneste ''nedturen'' er at jeg spiser så syykt mye, så på to uker har jeg lagt på meg 4 kg, heheh. *note to self: begynne å trene for å kunne spise mer*

Men så er det helgene, som er helt annerledes. Og dette var jo også en spesiell helg, for på lørdag ble jeg 18 år, wehii. På fredag dro jeg, vertssøsteren min og Josefina på en liten lokal pub i 11-tiden. Der var det liveband med Argentinsk folkmusikk og god stemning, og en veldig bra start på bursdagen min da kl ble 12 :)

Lørdag var det opp i rundt 11 tiden, og fikk bursdagsgave på sengen av familien! Det var en poncho og en hatt som brukes av argentinske ''cowboyer'', og er veldig typisk argentinsk. :)) Kl 12 dro vi til gården til noen venner av familien. Der spiste vi en hel grilled gris (med skinnet, altå svor <3), og jeg smakte på leveren, hjertet og magesekken til kylling. Lever var ikke helt min greie, men hjertet og magesekken var veldig godt. Etter mat gikk vi ut for å se på da vertsbroren min skulle kastrere tre hester. Kastrering av hest er veldig annerledes her. F.eks bruker de ikke bedøvelse, og hestene blir lagt på bakken.








ja, dette er ballene...



På kvelden kom Fiona, Vicky, Mica og noen andre jenter fra en naboby til huset for å feire med meg og Macarena. De kom i 10-tiden, så vi hadde god tid til å kose oss før vi skulle ut. Da kl ble 2 tok vi noe alla maxitaxi til en by som heter Hernando og ligger en time unna. Der dro vi på det største utestedet jeg har sett, Villa 8. Det var skikkelig stemning, og absolutt alle danset. Noe som er veldig uvandt er at alle kan danse (og danse bra), til og med guttene! Fikk veldig mye oppmerksomhet, og det var flere som kom med utsagn som ''mi amor,'' ''hermosa,'' eller lagde kyssemunn -og lyder. En tok til og med tak i kinnene mine da jeg gikk forbi og prøvde halvhjertet å kysse meg(tror jeg). Haha, vi hadde det veldig gøy, og var hjemme litt før halv 8. Disse tidene er forresten veldig vanlig her. Da vi kom til utestedet var det ikke så mange som hadde kommet enda, men rundt halv 4 var det fullt, og det var fortsatt fullt da vi dro.




Søndag sto vi opp kl 12, og dro til campen hvor hestene er. Da var det barnas dag, og mange leker og aktiviteter ble arrangert der.








På kvelden spise vi den deilige kaken som Macarena og Andrea hadde laget (men ikke orket spise på lørdag.)


besos




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar